Četras radošās rakstīšanas cepures
Ja Tev ir jāuzstājās prezentācijā, sapulcē, konferencē, forumā vai vieslekcijā, viss sākas ar scenāriju rakstiski. Taču, kā sevī atraisīt idejas publiskās runas satura veidošanai? Ļoti populāra starp rakstniekiem ir t.s., četru radošo cepuru pieeja. Gatavojot runu, izmanto visas konkrētā secībā:
Esi Trakais (Mad man). Apkopo materiālus, kas saistīti ar tēmu. Veic izpēti un pieraksti visu, ko domā. Ļauj vaļu ideju plūsmai, piedzīvo prāta vētru. Tev nāks gan labas, gan sliktas idejas, taču piefiksē visas. Atsakies no vēlmes šajā posmā sevi pārtaukt, cenzēt, kritizēt un loģiskot, esi pacietīgs. Korekcijai būs sava vieta pēc tam ceturtajā etapā.
Esi Arhitekts (Architect). Šī ir izklāsta fāze. Ņem materiālu, ko izveidoji Trakajā fāzē, un sāc to kārtot. Atbrīvojies no tā, kas nav vajadzīgs. Atgriezies Trakajā stadijā, ja redzi, ka nav pietiekami daudz materiāla. Strukturē idejas, veido stāsta kolāžas, skices. Attīsti runas plānu, analizē un organizē sākāmo ideju secību.
Esi Galdnieks (Carpenter). Darītāja fāze, kur tiek veikts īstais darbs - rakstīšana. Ja tas palīdz koncentrēties un strukturētāk fokusēties, iestati laika ierobežojumu šai fāzei vai atskaites punktus un velti laiku, lai aprakstītu to, ko nolēmi caur Arhitekta cepuri. Šajā posmā pavadīsi visvairāk laika.
Esi Tiesnesis (Judge). Ne visam melrakstam galu galā jānokļūst tīrrakstā. Labo un koriģē, pārliecinoties, vai runas mērķis caur saturu tiek sasniegts. Atceries, ka klausītājam nevajag dzirdēt visu. Esi sev kritiķis, bet bez šaustīšanas un pārmetumiem, centies saglabāt objektivitāti. Vai galvenā doma ir uztverama jau pašā runas sākumā? Vai runa sasniedz savu mērķi arī caur katru paragrāfu vai prezentācijas slaidu atsevišļi? Kas kļuvis lieks? Kas pietrūkst? Kas ir pa daudz? Apdomā izmantoto vārdu izvēli, labo gramatiku un pieturzīmes, novērtē, cik dabiski runas punkti virzās no idejas uz ideju. Velti kritizēšanai laiku tikai pie šīs 4.cepures, ne agrāk! Iesaku atgriezties pie sava tiesneša darba vairākas reizes, bet ne vienā dienā, labāk dažādās dienās. Noteikti lasi tekstu arī skaļi. Darbs ir pabeigts, kad esat apmierināts, un ideālā variantā esi arī saņēmis no testa auditorijas apstiprinošu atgriezenisko saiti, ka runa ir saturiski saprotama.
Kādas ir klaiskākās runas gatavošanas kļūdas?
Nesāc runas gatavošanu, piemēram, ar 2.cepuri kā Galdnieks! Pirmais solis ir ideju piefiksēšana un materiālu ievākšana, vispirms idejas ir galvā, pēc tam tās ir uz papīra. Sāc ar 1.nevis 2.cepuri. Nekombinē cepures savā starpā. Nevelc divas cepures vienlaicīgi. Neizlaid nevienu no cepuru vilšanas etapiem. Katrai cepurei ir sava vieta konkrētā secībā. Piemēram, ja Arhitekta posmā rūpīgi arī ķidā katru vārdu un pārbaudi katru komatu, tad tu zaudē laiku. Stop! To darīs Tiesnesis vēlāk. Reizēm mēs iestrēgstam kādā no runas gatavošanās procesiem, domājot, ka mums vēl mazliet vairāk jāpadomā, jāpamācās, jāsaplāno utt. Mums šķiet, ka vairāk domāšanas novedīs pie lielākas skaidrības. Taču, tā nav taisnība. Vairāk darīšanas noved pie vairāk skaidrības. Velti laiku, lai domātu un plānotu, taču neiestrēgsti! Tikai fiziski sperot soļus veidojas ceļš, izpratne un rezultāti.
Ja noderīgi, uzraksti man! Dalīšos ar šādu saturu biežāk!
Zīmola komunikācijas alķīmija: Kā pārveidot pieredzi un zināšanas zeltā
Lai izceltos informācijas jūrā starp citiem piedāvājumiem un piesaistītu uzmanību ar savu produktu - kā veidot piesaistošu pārdošanas un mārketinga stratēģiju:
1. Personiskums un Stāsts:
Dalies ar personiskiem stāstiem, kāpēc Tu izvēlējies šo ceļu un kā šī pieredze ietekmējusi Tavu redzējumu par problēmām, situācijām utt. Parādi savu īpašo pieeju un to, kā Tava pieredze var palīdzēt citiem sasniegt viņu mērķus. (Plus - paralēli turpini izkopt savas publiskās runas prasmes. Jo Tava ekspertīze ir tieši tik uztverama, cik labi spēj par to komunicēt klientam saprotamā veidā!)
2. Piesaistošs Saturs:
Publicē regulāru un kvalitatīvu saturu, kas izceļ Tavu ekspertīzi un sniedz vērtību sekotājiem (Dažādi formāti - bloga raksti, intervijas, podraides, video utt.)
3. Bezmaksas Piedāvājumi un Demo:
Izmanto bezmaksas resursus vai demo materiālus, lai cilvēki varētu izmēģināt Tavu stilu un redzēt, kā Tava pieeja atšķiras no citām. Dod cilvēkiem iespēju izmēģināt produktu vai "izbaudīt" vērtību pirms pirkuma
4 Apmierināto klientu/ pircēju atsauksmes:
Publicē ekrānšāviņus un atsauksmes no cilvēkiem, kuri jau ir piedalījušies/ pirkuši Tavus produktus. Atrodi veidu, kā motivēt esošos klientus dalīties ar savām pieredzēm un panākumiem sociālajos tīklos vai viņu komūnā
5. Piederība un Kopienas Izveidošana:
Radi drošu un tiešu saikni ar saviem sekotājiem, izveidojot kopienas sociālajos tīklos, apvienībās utt. Organizē pasākumus vai pieredzes apmaiņas forumus, kur cilvēki var dalīties idejās, iepazīt līdzīgi domājošos un atbalstīt viens otru. Uzturi pastāvīgu saziņu ar savu auditoriju, atbildot uz jautājumiem, sniedzot papildu informāciju un daloties ar jaunumiem
6. Ekskluzivitāte un Ieguvumi:
Piedāvā ekskluzīvas priekšrocības tiem, kuri reģistrējas Tavos produktos, piemēram, papildu materiālus, individuālas konsultācijas vai pieeju slēgtai kopienai
7. Visaptveroša Mārketinga Kampaņa:
Izmanto dažādus sociālos tīklus, e-pasta mārketingu, tiešsaistes reklāmas, sadarbības utt., lai palielinātu redzamību
8. Skaidra Pārdošanas Piedāvājuma Struktūra:
Precīzi izskaidro, kāpēc Tavas apmācības vai produkti ir vērtīgi un kā tie var palīdzēt cilvēkiem sasniegt konkrētus mērķus. Piedāvā skaidrus un saprotamus pirkuma variantus, nesarežģīt klienta dzīvi ar pārāk lielu apjomu un variantiem, kā pie Tevis atstāt naudu (Apmulsis klients teiks nē!)
9. Inovācija un Pilnveide:
Nepārtraukti pilnveido savu zīmolu, produktus un pieeju, ņemot vērā klientu/ pircēju atsauksmes un mainīgo tirgus pieprasījumu!
Saistoši?
Pievienojies kursam Tava jaunā Cena un pavadīšu Tevi aiz rociņas virzienā uz to, lai
- lai Tu saskatītu savu patieso biznesa vērtību un spēt to nokomunicēt klientam,
- lai pievilcīgi iepakotu piedāvājumu un
- izveidotu zīmola upgrade: kā adaptēties tirgus pieprasījumam, kā ieviestu stratēģisku kārtību preču grozā + celsi pašvērtējumu un cenu!
https://www.manaskatuve.lv/jauno-uznemeju-atbalsts/7-dienu-izaicinajums-tava-jauna-cena/
7 likumi lieliskai lifta runai
Lifta runa ir īsa pārliecināšanas vai prezentācijas runa, kuru pasaulē visvairāk atpazīst kā anglicismu "pitch"
Kapēc to sauc arī par lifta runu? iedomājies, ka Tu esi divatā liftā ar savu potenciālo sadarbības partneri vai klientu un Tev ir nepilna minūte, lai pateiktu, kas esi, ko dari un kā jums būtu noderīgi sadarboties.
7 kļūdas:
- Izvairies no lifta runu teikšanās liftā! Patiešam, pieslēdzam veselo saprātu! Liftā Tu visdrīzāk teiksi: "Labdien, kā jums klājas!" nevis "Esmu labākais adījumu meistars pasaulē un meklēju pircējus". Lifta metafora ir jāuztver pārnestā nozīmē tikai kā asociācija tam, cik īsai jābūt runai.
- Runa nav gana daudz un dažādās versijās notestēta. Ikviena runa ir japārbauda, jānoklausās un jāpārliecinās, vai kā tā ir uztverama. Izvairies izklausīties iestudēts un mākslīgs. Kā to panākt - tikai runu testējot!
- KISS - keep it simple/ stupid/ silly. Neko sarežģītāk par 8.klases līmeni! Kapēc? Jo spēt pateikt sarežģītas lietas vienkārši un uztverami ir daudz lielāka meistarība nekā gudroties līmenī, kas uztverams vien retajam.
- Neizmanot žargonu. Ja auditorija Tevi nesaprot, Tu esi to pazaudējis
- Izmanto savu USP (unique selling point) - tas Tev kalpos labi. Nevis vienkārši "esmu koučs", bet precizējot savu unikalitāti "palīdzu saviem klientiem saskatīt iespējas un risinājumus ikvienā problēmā"
- Ko klausītājs iegūs no tavas runas. Runā par "Pēc..." jeb kāds ir klienta sapņu iznākums no Tava biznesa? Nevis procesa, bet rezultāta. Klients pērk rezultātu nevis procesu.
- Nokārto testu "paceltas uzacis". Ja klausītājs paceļ uzacis Tava pitch laikā, Tu esi viņu ieguvis! Viņi ir kļuvuši ziņkārīgi! Tātad eksāmens nokārtots un runa ir laba! Mērķis - Tu vēlies, lai klausītājs vēlas turpināt sarunu, vēlas zināt vairāk. Tieši šis "pacelto uzacu" mirklis nozīmē, ka runa ir izdevusies! Savukārt, ja uzacis nolaižas zemāk, Tu esi savu klausītāju samulsinājis. Un tests nav nokārtots!
Kurš no padomiem Tev šķiet pats noderīgākais? Raksti komentārā!
Avots
Ivan Misner, Ph.D. (BNI dibinātājs)
3 idejas, kas Tev var atnest atpazīstamību
Es ticu, ka ātrākais veids, kā par Tevi var uzzināt, ir panākt, ka par Tevi runā citi!
No Tevis nevar nopirkt, ja Tevi nevar atrast vai arī par Tevi neviens (ieskaitot Tevi paši!) nerunā.
3 idejas, kas Tev var atnest atpazīstamību:
1. noformulē ļoti skaidri un vienkārši - kas Tu esi, ko dari, ko no Tevis vērtīgu var dabūt un ar ko Tavs risinājums izceļās pārējo vidū.
(pēc pieredzes atgādinu - ja vēstījumu nesaprot 5klasnieks, tad kaut kas nav kārtībā un jāturpina atrast īstos vārdus!)
2. veido komūnu - vidi, kas atbalsta Tavas vērtības, domubiedri ar kuriem Tev ir pa ceļam un kuri ar prieku tālāk dalās ar Tavu darbu un veikumu
3. mērķtiecīgi uzrunā sadarbībai/ draudzībai/ barterim tos, kuri varētu būt Tava vēstījuma vēstneši jeb sludinātāji. Viņi reklamēs Tevi tavā vietā, BET šāda lojalitāte sākumā ir jānopelna.
Tev ir jābūt ar izcilu piedāvājumu un risinājumu - tik labu, ka lietotāji vēlas par pieredzi pie Tevis pastāstīt arī saviem paziņām! Rūpējies par to, lai Tavu piedāvājumu pamēģina viedokļa līderi, pie kuriem ir Tavi potenciālie klienti un apčubini viņus ar neaizmirstamu kvalitāti!
Noderīgi?
4 klasiskas pitchu jeb pārdodošu lifta runu kļūdas
Prezentējot īsā runā sevi vai savu zīmolu vēlams izvairīties no šādām kļūdām:
1/4
Tu nesāc ar spēcīgu atklāsmi, paziņojumu, faktu vai jautājumu.
Ja nesasniedz auditorijas uzmanību jau no paša sākuma, vari zaudēt viņu interesi pat pirms runa paspējusi "ieskrieties"
2/4
Nepietiekama sagatavošanās
Ja neesi sagtavojies, esi gatavs izgāzties!
Nesagatavošanās izraisa vājus argumentus un rada nepārliecinātu tēlu
3/4
Pārāk daudz informācijas
Auditorijai nav jāzina viss, tas var pārslodzīt auditoriju un izraisīt informācijas pārsātinājumu.
Apjucis prāts teiks NĒ!
4/4
Neizmanto personīgu pieredzi
Personīgās pieredzes pieminēšana var palīdzēt uzņēmējam radīt emocijas, spēju empatizēt un veicināt uzticēšanos
_
Kurš no punktiem ar Tevi norezonēja visvairāk?
6 etapi līdz pirmā digitālā produkta uzfilmēšanai (mājas apstākļos ar mazbudžeta risinājumiem) un organiskai, nesāpīgai pārdošanai
Viens no risinājumiem ir savas zināšanas un pieredzi digitalizēt - uzfilmē savu pirmo video lekciju, vebināru vai online kursu!
2 gadu lakā esmu veiksmīgi uzfilmējusi un pārdevusi 7 dažādus tiešsaistes apmācību kursus un vairākus vebinārus (kuros piedalījušies 2000+ dalībnieki un kuri maksājuši 12 eur - 250 eur) un varu dalīties pieredzē:
Pievērs uzmanību šiem 6 etapiem un spēsi to paveikt 6 nedēļās!
1.KURŠ PIRKS UN KAS VIŅAM "SĀP"
- Pirms radīt un pārdot, ir jāpārliecinās vai un kāds ir pieprasījums
- Sākumā svarīgāk ir nevis, ko Tu pārdosi, bet KURŠ pirks - noskaidro, kas ir aktuāls Tavam IDEĀLAJAM klientam, veicot vismaz 3-5 kvalitīvās intervijas (nevis aptaujas!), lai varētu izdarīt secinājumus, kur "sāpes" sāk atkārtoties
2. KURSA REZULTĀTA SOLĪJUMS
- Noformulē "sāpes" atrisinājumu konkrētā laika termiņā un sašaurini tēmas virzienu, lai tā ir pēc iespējas specifiskāka un nišētāka
- Klientam nav jāzina viss! Viņam jāzina minimāli daudz, lai atrisinātu savu problēmu
3.CENA UN VĒRTĪBA
- Cik klients gatavs maksāt par konkrētās problēmas atrisinājumu konkrētajā laika termiņā? Tādu cenu apmplitūdu arī izvēlies savam produktam!
- Izveido sava biznesa vērtību cenas trepi ar nākamajiem soļiem, ko pārdosi pēc tam jeb "ved klientu ceļojumā nevis uz galamērķi"
4. PĀRDOD NEPĀRDODOT
- Veido soc.tīklos vērtīgu saturu (stāsti par savu kompetenci, dzīves piemēriem, pieredzi, klientu situācijām(anonīmi, protams!) un dalies ar savām zināšanām) + aicini uz iesaisti
- Izglīto vairāk un Tev būs jāpārdod mazāk
- Pārdošanas lapa jeb vieta, kur ir piedāvājums un iespēja veikt pirkumu + video veidošanas platformas izvēle (Tiešsaistes bezmaksas iespēju ir gana daudz - piemēram, Telegram, Facebook, Zoom, Ms teams, Failiem.lv, Youtube.com utt.)
5.RUNAS SCENĀRIJS UN FILMĒŠANAS PLĀNS
- Start small! Neieguldies dārgās investīcijās tehniski, kamēr nepārliecinies, ka tas atmaksāsies ilgtermiņā
- Uzstājies publiski īsi un bieži! (Piemēram, Instagram storiji, live, video intervijas, sarunas utt., lai trenētu savu spēju izteikties lakoniski, improvizēt utt.)
- Scenārija izstrāde rakstiski, tests mutiski, korekcijas, tests dzīvajai auditorijai, korekcijas un tikai tad īstā uzstāšanās!
6. LAIŽAM GAISĀ PRODUKTU
- Komunikācija! Ziņa dalībniekiem par pieejas linkiem un (ja nepieciešams) mājas darbiem
- Pārbaudi visas tehniskās lietas: platformu, skaņu, gaismu, fonu un sagatavo runas špikeri
Kurš no soļiem Tev noder šobrīd visvairāk?
Padalies komentārā!
Katrīna
8 zelta mantras, lai Tu spētu pārdot vieglāk
1 Vieglāk ir pārdot piedāvājumu, kas atrisina sāpi nevis piepilda vēlmi
2 Sacenties konkurentu vidū nevis ar cenu, bet gan ar vērtību
3 Nevis ir piesātināts tirgus, bet Tev ir sū*^gs un neseksīgs produkts
4 Tev nevajag 4 gadu augstāko izglītību uzņēmējdarbībā, lai sāktu uzņēmējdarbību. Tev vajag role model jeb mentoru, kurš ir šobrīd tur, kur vēlies būt pēc 4 gadiem
5 Klientiem neinteresē Tu. Viņiem interesē tikai, ko Tu vari izdarīt priekš viņiem
6 Pārdod transformāciju (jeb sapņu iznākumu) nevis produktu/ pakalpojumu
7 Nav tā, ka Tu esi pa dārgu. Drīzāk klienta acīs Tavam produktam ir pārāk maza vērtība
8 Ja Tu par savu ideju nerunāsi, Tu nevienam nevari palīdzēt! Sāc, dari un procesā mācies ir trāpīgākais padoms, ko jebkurš mentors Tev varētu dot
-
Kurš no padomiem Tev šobrīd noder visvairāk? Raksti komentārā!
Kā pārliecināti celt cenu un nebankrotēt?
Dzirdot, ar ko visbiežāk uzņēmējas šajā vasarā saskarās, esmu pamanījusi šādas raizes:
✔️“Ieguldu vairāk nekā saņemu atpakaļ”
✔️“Konkurence sīva un pirktspēja sarukusi”
✔️“Ja celšu cenu, klients aizies pie tā, kuram lētāk”
Ja arī Tev šādas bailes un trauksme ir klātesošas, tad ļauj man Tevi iepriecināt, to var risināt! Sāksim ar 10 pamata soļiem!
1.Piesēdies pie excel un sarēķini - cik Tev izmaksā savs bizness! (izejmateriāli, īres maksas, ārpakalpojumi utt.)
2.Cik Tu gribi pelnīt un KAPĒC Tev tas ir svarīgi? (Tavi mērķi drīkst atšķirties no Tavu konurentu mērķiem!)
3.Novērtē savu biznesu no malas - kas šobrīd pieklipo visvairāk? Kura 1 sfēra ietekmē pārējās visvairāk? Fokusējies primāri uz tās sakārtošanu!
4.Nodefinē KAM Tu pārdod! KAS ir Tavs klients?
5.Veic tigus izpēti, kvalitatīvās intervijas - kas viņam šobrīd sāp visvairāk? Kur un kā Tu caur savu biznesu vari palīdzēt atrisināt viņa problēmu?
6 Diagnosticē savu vislielāko limitējošo pārliecību, kuras dēļ nebiji spējīga celt savu cenu līdz šim. Veic ierobežojošo uzskatu maiņas racionālo procesu un strādā ar savām bailēm caur tehnikām, kuras Tev der!
7.Kolekcionē savu apmierināto klientu atsauksmes!
8.Paplašini savu paziņu tīklu un meklē sadarbības!
9.Uzliec uz papīra savu ikdienas laika plānošanas menedžmentu un novērs kļūdas, kuru dēļ Tu zaudē naudu!
10.Izstrādā sava biznesa vērtību jeb cenu trepi, kā Tu savu klientu vedīsi problēmas risināšanas ceļojumā nevis galamērķī (client journey vs. client destination)
Kurā no soļiem Tev būtu nepieciešams atbalsts un palīdzība no malas?
Kas ir Publiskā runa un kā tā Tev atved klientus?
Publiskā runa ir katra reize, kad Tu atver muti publiski. Tieši tik vienkārši! Tava pašprezentācija un pašpārdošana sākas ar 1.sekundi, kad esi publikas un auditorijas priekšā.
Tā ir neverbālā komunikācija Tavam ķermenim (žesti, stāja, elpošana, stresa kontrole utt.) un verbālā komunikācija, izvēloties pirmos vārdus pirmajiem teikumiem (tembrs, intonācija, izteiksmes veids utt.)
Publiskā runa ir katru reizi, kad iepazīsties vai runā ar svešinieku veikalā (kurš, piemēram, kļūs par Tavu sadarbības partneri vai klientu!) un katru reizi, kad runā sociālajos tīklos, piemēram, uz Instagram plaformas skatuves caur storiju, postu vai live video.
Pašprezentēšanas prasmes ir izkopjama un trenējama prasme visa mūža garumā, kura prasa nemitīgu paškontroli, pašanalīzi un vēlmi augt. Lai arī nav patīkami redzēt savas kļūdas un nemākulību, tā ir pareizā attieksme: “Kā es varu sev palīdzēt augt, lai celtos mana dzīves kvalitāte”
Kā mēs uzveram informāciju?
Kad auditorija klausās Tavu runu, viņi informāciju uztver šādi:
- 60% - ķermenis un ķermeņa valoda
- 30% - intonācija, balss
- 10% - vārdi verbāli
Kā redzi, tikai 10% ir teksts. Pārējie 90% ir smalks darbs ar paškontroli un ķermeni kā galveno instrumentu komunikācijā.
Kāpēc ir svarīgi attīstīt publisko runu?
Cilvēki neseko personībai kura šaubās par sevi, baidās vai ir nepārliecināta par sevi! Darbs ar pašpārliecinātību un ticību sev ir atbilde Tava biznesa izaugsmei! Tava dzīvā komunikācija ir Tava zīmola nākotne. Cilvēks pērk no cilvēka, kuram uzticas! Nevis no pareiziem postiņiem, fontiņiem, krāsiņām un bloga ierakstiem. Tāpēc, rādi savu seju, runā publiski par sevi, savu risinājumu, savu kompetenci un kā Tavs bizness var palīdzēt Tavam klientam!
Kādi ir 3 galvenie ieteikumi efektīgai publiskajai runai?
- Zini KAM runāsi
- 1 galvenais teikums (nevis visa runa ir svarīga, bet 1 galvenais teikums ir svarīgs)
- Fokuss prom no Tevis un Tava ego. Fokuss ir uz auditoriju: kā vari bagātināt viņu dzīves kvalitāti ar savu pieredzi, kompetenci, iedvesmu un, galvenais, kā vari attaisnot dārgāko, ko viņi Tev uzdāvinājuši - savu laiku.
Kādi ir Tavi galvenie klupšanas akmeņi publiskajā runā? Raksti komentārā!
Katrīna
Kā sagatavoties koučinga sesijai?
Koučings ir transformējošs process Tavas personīgās izaugsmes veicināšanai. Pieredze rāda, ka ar vienu sesiju procesam parasti ir par maz, tapēc pirmajā sesijā iepazīsies ar mani kā savu kouču, ar koučinga pieejām un sapratīsi, kādā veidā koučings varētu būt noderīgs Tavu mērķu sasniegšanai.
Pirms sesijas
Sagatavo 1-2 jautājumus, kuri šobrīd ir paši aktuālākie Tavā privātajā dzīvē, attiecībās, profesionāli karjerā vai kādā citā jomā. Svarīgi, lai šie jautājumi būtu patiešām Tev nozīmīgi un lai esi gatava veltīt tiem savu uzmanību un enerģiju to risināšanai
Parūpējies par laiku un telpu, kurā vai justies ērti, brīvi un netraucēti, jo tas būs intensīvs darbs 1-1,5h garumā
Iesaku telefonu uz sesijas laiku nolikt maliņā. Pienākumus un ikdienas rūpes uzticēt uz šo konkrēto laiku kādam citam, jo Tava nedalītā uzmanība sesijā būs panākumu atslēga rezultātam
Ja tas ir iespējams, parūpējies, lai esi paēdusi, pagulējusi, justos moža un gatava darboties ar prātu. Pieredze rāda, ka šie faktori ārkārtīgi ietekmē sesijas produktīvitāti. Kāda garda kafija vai ūdens glāze pa rokai nāks tikai par labu!
Sagatavo rakstāmo un pierakstus, jo visdrīzāk procesā vēlēsies šo to piefiksēt un savas atziņas uzlikt uz papīra
Tā kā tikšanās ir online tiešsaistē zoom, lūdzu lejuplādē šo aplikāciju https://zoom.us/download savā datorā vai telefonā, atkarībā no tā, caur kuru viedierīci vēlēsies veikt zvanu ar kouču. Mans ieteikums ir to darīt no datora nevis telefona! Pirms katras sesijas no manis saņemsi pieejas linku
Parūpējies par interneta pieslēguma kvalitāti, lai mūsu tiešsaistes saruna būtu pēc iespējas tehniski ērtāka
Nesteidzini sevi! Ir jautājumi, kurus var atrisināt pāris minūšu laikā, bet ir reizes, kad process ir ilgāks. Ar cieņu pret sevi un savu virzības tempu, ļaujies tam!
Iepazīšanās sesijas beigās mēs būsim sapratušas turpmākos darbības soļus un būsim vienojušās par nākamajiem etapiem Tavu mērķu realizēšanai
Ja ir radušies vēl kādi jautājumi, raksti man ziņu [email protected]
Ko man iemācīja Tonijs Robinss?
🙈Protams, man tas izraisīja tieši nekādas emocijas, jo par viņa eksistenci neko nezināju. Bet man neviens tajā laikā satiktais koučs neļāva dzīvot neziņā, jo nemitīgi tika citēti kādi Tonija domu graudi, viņa izmantotās izaugsmes tehnikas, stāstīts par viņa sasniegumiem utt.
🦄 Līdz es nolēmu papētīt šo vienradzi tuvāk. Nu kas tas tāds par kungu, kurš tiek pielīdzināts harismātiskas draudzes mācītājam (tikai nereliģiozam)?
Pamatīgas izpētes rezultātā pie sevis nodomāju, ka - par gaumi nestrīdās - vienam viņš ir par skaļu, par NLPīisku, par bravūrīgu, par komerciālu, bet citam viņš ir ideāls!
Kopš tā laika, manā dzīves bucket listē parādījās jauns mērķis - kaut 1 reizi dzīvē nonākt Tonija pasākumā "Unleash the Power Within" un savām acīm un caur savām maņām ļaut sev piedzīvot, par ko tad viņš ir tik izslavēts.
Mans sapnis piepildījās 2022. gada martā!
Pavadīju 50 h pie Tonija Robinsa 4 dienu seminārā "Unleash The Power" un vebinārā pēc tam dalos savās mācībās, atziņās un secinājumos!
✅ 4 dienas = 50h seminārs “Unleash The Power Within". Ekspektācijas vs. Realitāte. Kā bija man?
✅ Kapēc Tev ir mazāk konkurentu nekā Tu domā
✅ Kāds ir labums no Taviem sliktajiem ieradumiem?
✅ Kā Tavu emociju kvalitāte ietekmē Tavu dzīvi
✅ Kas ir THE THING no visām mārketinga stratēģijām?
(Skaties sadaļā VEIKALS pie vebināru ierakstiem!)
Kā Christina Aguilera man iemācīja drosmīgi sapņot?
Man šķita, ja tas piepildītos, tad es būtu laimīgākā uz visas pasaules.
Šis sapnis bija… /drum roll/
Uzstāties skolas POPielā ar Christinas Aguileras dziesmu “Come On Over!”
Atceros pavisam spilgti, kā savā istabā, pie kasešu magentafona, ar izslēgtām gaismām, ar lielajām austiņām (un garo melno vadu) ar acīm ciet plātīju muti un tēloju, kā dziedu un dejoju pie šīs dziesmas visu skolas biedru priekšā, prožektoru apstpīdēta un bezgala fantastiska.
❓Tev šāds sapnis ir pazīstams? Ieraksti komentārā savu POPielas dziesmu, kurai gatavojies un sapņoji graujoši izpildīt!
Vai sapņi piepildās?
Daah! Beyond piepildās! Es ne tikai māku nodziedāt popielā jebkuru dziesmu publiski visu cilvēku priekšā, bet esmu pat uzstājusies uz īstas skatuves, īstiem klausītājiem, dziedājusi ar īstu mikrofonu pa īstam!
Un kāpēc sapņi piepildās?
Jo teicu visiem, kuri manī klausījās, ka es gribu būt dziedātāja!
🌱 Aicinu Tev sadzirdēt savus dusošos talantus, neturēt zem pūra to, kas grib “dzimt” un ļauj sev būt redzamai, dzirdamai, sasniedzamai. Pasaki skaļi, publiski un dzirdami - kāda ir Tava misija, aicinājums, kaislība un kā Tu vari palīdzēt atrisināt savu brīnišķīgo klientu jautājumus, problēmas, vajadzības utt.
Raksti komentārā!
Kur ātri dabūt enerģiju?
Jā, arī man!
😬Viegli ir iekrist upura pozīcijā un teikt, ka pa lielam nekam nav jēgas. Daudz grūtāk ir ieraudzīt sevi kā jēgpilnu puzles gabaliņu kopējā bildē; ieraudzīt, ka mums katrai šobrīd ir savs īpašs uzdevums, misija un veicamais pienākums pret savu eksistenci, saviem mīļajiem un sociumu.
Tāpēc dienās, kad galīgi nav spēka, bet Tu sevi par to grauz, jo “vajadzētu taču saņemties”, reku Tev mazs ieteikums, kas man burvīgi šodien kalpoja:
➡️ Izdari kaut ko JAUNU & kārtīgi IZKUSTIES!
Es šodien aizgāju uz aqua bike jeb ūdens velo nodarbību. 30 minūtes un es tik ļoti iztukšoju savu pilno galvu, ka jaunas idejas kā tīrā vāzē varēja sākt ielīt pēc tam, kad viss vecais ir izmīdīts ārā.
Lūdzu, ieraksti komentārā, ko Tu dari, lai ātri sev dabūtu jaunu enerģiju?
Katrīna
Kas ir koučings?
Koučings ir transformējoša saruna, kurā klients pats sevī atrod iedvesmu, spēku, motivāciju un enerģiju veikt pārmaiņas dzīvē sev svarīgās jomās.
Reizēm ir tik ērti un patīkami no malas saņemt padomus, ieteikumus un gatavus risinājumus, TOMĒR tas diemžēl visbiežāk noved pie tā, ka klientam konkrētā dzīves mācība vai situācija neatrisināsies vēlamā veidā, jo klients šādi "veiksmīgi" būs sevi ielicis upura lomā. Respektīvi, "kāds cits lai izdomā manā vietā, kāds cits lai atrisina, kāds cits lai izlemj, kā man pareizi rīkoties" utt. Lai notiktu patiesi transformējošs izaugsmes process, visefektīvākais ceļš ir meklēt spēku un atbildes klientam pašam sevī. Tieši kouča profesionalitāte sesijā ir tā, kas to palīdzēs virzīt. Uzticies procesam!
Sesijas laikā klients nodefinē konkrētu mērķi un definē izmērāmus rezultātus, kā zinās, ka virzās tajā uz priekšu
Koučings ir par atbildības uzņemšanos, apzinātības veicināšanu, sava patiesā potenciāla atklāšanu un efektivitātes paaugstināšanu
Koučinga pamatmērķis ir atbrīvoties no iekšējiem šķēršļiem savā ceļā uz efektivitātes, izaugsmes un apmierinātības gūšanu
Sesijās virzība vienmēr notiek no tagadnes uz vēlamo nākotni
Vai Tu esi strādājusi ar kādu no koučiem un koučinga tehnikām? Kādi bijuši rezultāti? Droši atstāj savu viedokli komentārā!
Katrīna
🌱 Mans peļnas evolūcijas stāsts
✔️ Zems pašvērtējums, stipri daudz limitējošo pārliecību, ne pārāk augsti dzīves standarti, slikums papildināt zināšanas, nevēlēšanās ieguldīt mentoros, jo “tas ir tik dārgi”.
Tagad, atskatoties, zini kas man bija īstenībā izrādījās “dārgi”?!
Palikt esošajā! Stagnātiski palikt ar zemiem standartiem. Palikt ar 11 eur/ h! Lūk, tas man īstenībā maksāja nenormāli daudz.
Tomēr laiks gāja uz priekšu un, paldies Dievam, par satiktajiem skolotājiem, kas manī ieguldīja savas zināšanās par spīti manai infantīlajai attieksmei pret dzīvi.
🥂 Tagad ir pagājuši ~8 gadi un mana stundas tāme ir 30x lielāka.
Es turpinu augt un mācīties, un ar pateicību skatos uz savu pagātni. Pateicoties tai esmu tagad te un tagad! Zinu, ka šeit daru vērtīgu darbu, katru dienu saņemu no jums pa kādai vēstulei, ka esmu kaut mazu impulsiņu drosmes pielipinājusi! Pateicos, ka esi šeit, ka ļauj man darīt to ko mīlu visvairāk - būt noderīgai un redzēt sava darba augļus!
Lai izdodās,
Katrīna